ANNA FABRICIUS 2011
Anna Fabricius je študirala fotografijo na Akademiji za umetnost in oblikovanje v Budimpešti. Razstavlja od leta 2004, njena dela pa so bila predstavljena tako na Madžarskem kot tudi v številnih drugih evropskih mestih.
V svojih umetniških raziskovanjih se osredotoča na različne družbene skupine. S pomočjo fotografije jih iz znanega delovnega ali domačega okolja prestavi v povsem drugačne kontekste.
"S katerimi orodji je mogoče dekodirati identiteto določene družbe ali se ji približati z druge perspektive? In v kolikšni meri lahko to družbo ali skupino vzamemo iz konteksta in jo postavimo v drugačne vizualne kompozicije, ne da bi pri tem spremenili njeno identiteto? To so vprašanja, ki določajo smer in metodologijo mojega dela."
Na delo Anne Fabricius vpliva tako imenovana inscenirana fotografija, pri kateri umetnica skrbno vodi celoten prizor in postavitev protagonistov. Raziskovanje meja med različnimi fotografskimi pristopi vnaša element negotovosti, zato pogosto ni jasno, ali je določena fotografija ujela uprizorjen ali naključen trenutek. Protagoniste njenih del določajo odnosi na delovnem mestu z značilnimi gestami, ki opisujejo njihove poklice. Z umetniškim raziskovanjem avtorica analizira in kritizira tudi njihove delovne pogoje.
Rezultat Annine rezidence v Mariboru so tri video dela, pri katerih je uporabila podobne pristope kot pri fotografiji - kamera je nepremična, protagonisti so lokalni prebivalci. Ne glede na to, ali prikazuje delavce v njihovem delovnem okolju, športno tekmo ali otroško igro, je avtoričina pozornost vedno usmerjena na specifične geste v dani situaciji. Zvok je nevtraliziran, vlada nenavadna tišina, ki ohranja našo pozornost na gibanju človeškega telesa in odnosih med protagonisti. Umetnikovo poseganje v dogajanje (pomanjkanje delovne opreme, upočasnjeni posnetki ...), ki je pravzaprav pomemben del zgodbe, saj usmerja in daje želene poudarke, dodaja celoti humoren element.
Besedilo: Maja Pardeilhan
V svojih umetniških raziskovanjih se osredotoča na različne družbene skupine. S pomočjo fotografije jih iz znanega delovnega ali domačega okolja prestavi v povsem drugačne kontekste.
"S katerimi orodji je mogoče dekodirati identiteto določene družbe ali se ji približati z druge perspektive? In v kolikšni meri lahko to družbo ali skupino vzamemo iz konteksta in jo postavimo v drugačne vizualne kompozicije, ne da bi pri tem spremenili njeno identiteto? To so vprašanja, ki določajo smer in metodologijo mojega dela."
Na delo Anne Fabricius vpliva tako imenovana inscenirana fotografija, pri kateri umetnica skrbno vodi celoten prizor in postavitev protagonistov. Raziskovanje meja med različnimi fotografskimi pristopi vnaša element negotovosti, zato pogosto ni jasno, ali je določena fotografija ujela uprizorjen ali naključen trenutek. Protagoniste njenih del določajo odnosi na delovnem mestu z značilnimi gestami, ki opisujejo njihove poklice. Z umetniškim raziskovanjem avtorica analizira in kritizira tudi njihove delovne pogoje.
Rezultat Annine rezidence v Mariboru so tri video dela, pri katerih je uporabila podobne pristope kot pri fotografiji - kamera je nepremična, protagonisti so lokalni prebivalci. Ne glede na to, ali prikazuje delavce v njihovem delovnem okolju, športno tekmo ali otroško igro, je avtoričina pozornost vedno usmerjena na specifične geste v dani situaciji. Zvok je nevtraliziran, vlada nenavadna tišina, ki ohranja našo pozornost na gibanju človeškega telesa in odnosih med protagonisti. Umetnikovo poseganje v dogajanje (pomanjkanje delovne opreme, upočasnjeni posnetki ...), ki je pravzaprav pomemben del zgodbe, saj usmerja in daje želene poudarke, dodaja celoti humoren element.
Besedilo: Maja Pardeilhan