LUCIJA KLAUŽ 2022
SobaZaGosteMaribor 2022
Lucija Klauž trenutno zaključuje študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani na področju videa in novih medijev. Zadnji dve leti piše o umetnosti in literaturi za Radio Študent. Sodeluje tudi z organizacijo Film Factory, ki se ukvarja s filmsko pismenostjo ter izobraževanjem mladih in njihovih mentorjev.
V svoji umetniški praksi raziskuje besedilo in njegove komponente. S prepisovanjem, kopiranjem in uporabo tradicionalnih tiskarskih tehnik raziskuje ponavljajoče se geste, ki vzpostavljajo ali se uporabljajo za vzpostavljanje besedila v njegovem okolju. Išče anomalije, ki opozarjajo na njegovo poljubno naravo, kot so palindromi in anagrami, ter načine, kako besedilo izgublja svoj pomen zaradi ponavljajočih se prevodov in napak pri prepisovanju.
Več o njenem delu Celica Fitz: https://2022.intunis.net/destroyed-by-repetition/
LUCIJA KLAUŽ
Lucija Klauž trenutno zaključuje študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani na področju videa in novih medijev. Zadnji dve leti piše o umetnosti in literaturi za Radio Študent. Sodeluje tudi z organizacijo Film Factory, ki se ukvarja s filmsko pismenostjo ter izobraževanjem mladih in njihovih mentorjev.
V svoji umetniški praksi raziskuje besedilo in njegove komponente. S prepisovanjem, kopiranjem in uporabo tradicionalnih tiskarskih tehnik raziskuje ponavljajoče se geste, ki vzpostavljajo ali se uporabljajo za vzpostavljanje besedila v njegovem okolju. Išče anomalije, ki opozarjajo na njegovo poljubno naravo, kot so palindromi in anagrami, ter načine, kako besedilo izgublja svoj pomen zaradi ponavljajočih se prevodov in napak pri prepisovanju.
Več o njenem delu Celica Fitz: https://2022.intunis.net/destroyed-by-repetition/
-
Lucija Klauž, nothing ever Lucija klauž, happened except its place, print, 2022
-
Lucija Klauž, Kložna, Photographs, 2021
Lucija Klauž je sodelovala v programu YOUNG MASTERS v okviru projekta INTERFERENCE Light Art Project v Tunisu, ki sta ga ustanovila Bettina Pelz in Aymen Gharbi. INTERFERENCE je mednarodni projekt svetlobne umetnosti, posvečen umetnosti v javnem prostoru. Od leta 2016 skupnost strokovnjakov in prostovoljcev ustvarja mednarodne umetniške projekte v Medini v Tunisu. Lokalni in mednarodni umetniki razvijajo prostorsko-specifična umetniška dela, pri katerih kot umetniški material uporabljajo svetlobo in medije, ki temeljijo na svetlobi. Umetniška dela so na ogled štiri dni, ponoči pa napolnijo ulice Medine. Od leta 2022 tudi GuestRoomMaribor sodeluje v programu INTERFERENCE Young Masters, kot ena od organizacij, ki spodbujajo mlade uveljavljajoče se umetnike.
YOUNG MASTERS je program za umetnike, kuratorstvo in produkcijo, umetniško meditacijo, umetniško kritiko, javno komuniciranje ter organizacijo in vodenje javnih umetniških projektov. Skozi niz predavanj in delavnic ter dela v so-delovanlih skupinah, vsako edicijo spremlja skupnost prostovoljcev, ki se skupaj učijo, kako ustvariti prostor za sodobno umetnost v javnem prostoru.
YOUNG MASTERS je program za umetnike, kuratorstvo in produkcijo, umetniško meditacijo, umetniško kritiko, javno komuniciranje ter organizacijo in vodenje javnih umetniških projektov. Skozi niz predavanj in delavnic ter dela v so-delovanlih skupinah, vsako edicijo spremlja skupnost prostovoljcev, ki se skupaj učijo, kako ustvariti prostor za sodobno umetnost v javnem prostoru.
SobaZaGosteMaribor 28. 7. 2022
Celica Fitz
Lucija Klauž: ODSEVI KRAJEV
Lokacija prostorsko-specifične instalacije: Dar Ben Achour, Medina, TunisVideo instalacija slovenske umetnice Lucija Klauž se ukvarja s transformacijo in prenosom podob narave med različnimi kulturami, geografskimi območji in mediji. V svojih konceptualnih delih avtorica pogosto analizira kulturološke tehnike in teorije medijev, ko se poslužuje postopkov kot sta prevajanje in ponavljanje. V razstavljenem delu se nanaša na biološke procese in pogled na naravo. Proces prenosa energije pri fotosintezi je navdihnil cikličen umetniški postopek, pri katerem opazovanje oddaljenosti in hermenevtika postaneta membrana za transformacijo informacij.
Delo navdihuje zavedanje, da umetničin pogled na obiskani kraj nikoli ne bo skladen s pogledom domačina. Te ugotovitve se loti s pomočjo prebivalke Tunisa, Meriam Gaied. Meriam fotografira svojo okolico in umetnici posreduje fotografije. Zajetje kraja v podobo, spremeni izkušnjo, percepcijo in pogled domačinke v skupek podatkov. Sprememba povzroči izgubo globine – naj gre za slikovne točke ali kulturno pristranski pogled zunanje opazovalke. Gladki površini fotografije umetnica ponovno podeli globino. Svetlobne vrednosti pikslov pretvori v novo obliko – v 3D-animacijo. Ta je projicirana na stene knjižnice Dar Ben Achour, ki hrani arhiv tunizijske literature in zgodovine. Umeščeno v lokalno okolje se delo referira nazaj na izhodišče – sopostavljeni sta izvorna fotografija in iz nje nastala animacija. »Delo je proces transformacije materiala, ko se ta prenaša med ljudmi in okolji.«